Procedura określająca zasady bezpieczeństwa higienicznego w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 9 we Wrocławiu opracowana w związku z przywróceniem stacjonarnej pracy poradni od 4 maja 2020 r.

Procedura określająca zasady bezpieczeństwa higienicznego w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 9 we Wrocławiu opracowana w związku z przywróceniem stacjonarnej pracy poradni od 4 maja 2020 r.

Celem wdrażanych procedur jest:

  1. Dodatkowe zmniejszenie ryzyka dla pracowników PPP (usługodawcy) i pacjenta (usługobiorcy).
  2. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie Poradni   w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed możliwym zakażeniem.
  3. Kompleksowe działanie przeciwepidemiczne dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemii
  1. Zasady ogólne
  2. Wszyscy pracownicy Poradni zostaną wyposażeni w środki ochrony indywidualnej ( przyłbice, rękawiczki ochronne, płyny do dezynfekcji).                 
  3. Do siedziby głównej Poradni pracownicy i klienci wchodzą, korzystając z wejścia od strony parkingu, z tyłu budynku. W sytuacji konieczności skorzystania z dźwigu osobowego, klient zgłasza ten fakt portierowi lub innemu pracownikowi Poradni.
  4. Z windy mogą korzystać jednocześnie maksymalnie 2 osoby.
  5. W jednym pomieszczeniu podczas wizyty w poradni mogą przebywać oprócz diagnosty maksymalnie 2 osoby.
  6. Przedmioty i powierzchnie w gabinetach badań i terapii, których klienci dotykali podczas wizyty w poradni będą systematycznie dezynfekowane.
  7. Pomieszczenia, w których przebywają pracownicy Poradni, klienci będą systematycznie wietrzone oraz naświetlane przy użyciu promieniowania UV….
  8. Stacjonarne spotkania diagnostyczne i terapeutyczne będą ograniczone czasowo do niezbędnego minimum.

I. Zasady dotyczące pracowników Poradni

  1. Wszyscy pracownicy Poradni są zobowiązani do korzystania ze środków ochrony indywidualnej (przyłbic, płynów dezynfekcyjnych) podczas bezpośredniej, stacjonarnej pracy z klientem.
  2. Przybywający do poradni pracownicy każdorazowo zobowiązani są do starannego umycia oraz dezynfekcji rąk z użyciem płynu odkażającego dostępnego na terenie placówki, także po skorzystaniu  z toalety, wytarciu nosa, jedzeniu.
  3. Każdy pracownik mający objawy chorobowe (katar, kaszel, podwyższoną temperaturę, trudności z oddychaniem, dreszcze, uczucie rozbicia, inne niepokojące) zgłasza ten fakt dyrektorowi Poradni i nie pojawia się w miejscu pracy do czasu pełnego wyzdrowienia, korzystając ze zwolnienia lekarskiego.
  4. W przypadku współdzielenia gabinetu, spożywanie posiłków przez pracowników możliwe jest wyłącznie w pokoju socjalnym z zachowaniem podstawowych zasad higieny.
  5. Wszelkie zabawki nie nadające się do codziennej dezynfekcji np. zabawki pluszowe, dywaniki, nie mogą być dostępne dla dzieci przybywających do Poradni.
  6. Należy ograniczyć do niezbędnego minimum liczbę przedmiotów, których dotykają klienci Poradni, w gabinetach badań i terapii.
  7. Pracownicy Poradni przestrzegają godzin pracy wynikających z grafiku, w sytuacjach koniecznych, na polecenie dyrektora, dostosowują grafik, umożliwiając zapewnienie sprawnego i bezpiecznego obsłużenia klientów.
  8. Diagności zobowiązani są do prowadzenia badań z użyciem metod pozwalających na ocenę funkcjonowania dziecka w krótkim czasie. Wywiad powinien być prowadzony z użyciem metod pracy zdalnej (kontakt telefoniczny, mailowy).
  9. Pracownicy w trosce o wspólne bezpieczeństwo zgłaszają dyrektorowi zauważone przez siebie trudności w jego zapewnieniu.
  10. Dyrektor obliguje pracowników do dwukrotnego (dopołudniowego i popołudniowego) sprawdzania wiadomości mailowych docierających na indywidualne skrzynki email na wroclawskaedukacja.pl, oraz dbałości o sprawnie działającą taką drogę szybkiej komunikacji. W przypadku jakichkolwiek zakłóceń działania poczty mailowej, pracownik ma obowiązek powiadomić o tym fakcie informatyka Poradni.
  11. Pracownicy zobowiązani są co dwa tygodnie do wypełniania ankiety funkcjonującej pod nazwą „Ankieta wstępnej kwalifikacji”.

II. Zasady dotyczące klientów Poradni

  1. Na badania, zajęcia terapeutyczne zgłasza się jedno dziecko z jednym opiekunem.
  2. Opiekunowie przybywają na wyznaczoną godzinę badań/zajęć terapeutycznych z maksymalnie 10 minutowym wyprzedzeniem.
  3. Podczas badań/zajęć oraz oczekiwania na nie wskazane jest zachowanie bezpiecznej odległości między osobami (2 metry), z wyłączeniem dzieci i ich rodziców względem siebie.
  4. Przybywający do poradni  klienci  każdorazowo zobowiązani są do starannego umycia oraz dezynfekcji rąk z użyciem płynu odkażającego dostępnego na terenie placówki, także po skorzystaniu   z toalety, wytarciu nosa.
  5. Klienci Poradni przebywając na jej terenie są zobowiązani do stałego zakrywania ust oraz nosa zgodnie z zaleceniami Ministerstwa Zdrowia, z wyłączeniem dzieci do lat 4.
  6. Klientom zabrania się spożywania posiłków na terenie Poradni.
  7. Z dystrybutora wody nie mogą korzystać samodzielnie dzieci.
  8. W miarę możliwości rodzic/opiekun/pełnoletni uczeń powinien zgłosić się na wizytę diagnostyczną z wypełnionym uprzednio wnioskiem pobranym ze strony Poradni.
  9. Klienci z oznakami choroby (katar, kaszel, duszności, podwyższona temperatura ciała) nie będą przyjmowani przez pracowników Poradni.
  10. Opiekun przebywający z dzieckiem na terenie Poradni jest zobowiązany do zorganizowania mu bezpiecznych warunków higienicznych (ograniczenie kontaktów z innymi dziećmi, dezynfekcja rąk, dozór podczas korzystania z toalety).
  11. Przed rozpoczęciem diagnozy klienci Poradni zobowiązani są do wypełnienia „Ankieta wstępnej kwalifikacji”, opiekunowie w formie dotyczącej siebie i dziecka.
Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

Procedura powstała z uwzględnieniem wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia.

Załącznik 1 – Ankieta wstępnej kwalifikacji

Załącznik 2 – Ankieta wstępnej kwalifikacji do zajęć w ramach WWRD