ZASADY DOTYCZĄCE SPRZĄTANIA I DEZYNFEKCJI POMIESZCZEŃ I POWIERZCHNI W OKRESIE NARAŻENIA NA ZAKAŻENIE

  1. Osoby sprzątające zobowiązane są do wykonywania czynności służbowych używając środków ochrony osobistej.   
  2. Sprzęt używany do sprzątania powinien być systematyczne dezynfekowany, prany.
  3. Do mycia podłóg używane są wyłącznie mopy z płaskimi zakończeniami.
  4. Do dezynfekcji powierzchni mebli, klawiatur, myszek komputerowych, aparatów telefonicznych, włączników światła, klamek, uchwytów, poręczy należy używać certyfikowanych płynów odkażających.
  5. Poręcze, klamki muszą być dezynfekowane dwa razy dziennie ( w godzinach przed i popołudniowych).
  6. W gabinetach współdzielonych przez kilku pracowników, należy wykonać czynności porządkowe ( odkażenie powierzchni biurek, stołów, krzeseł, aparatu telefonicznego, klawiatury, myszki komputerowej, wyniesienie śmieci, przewietrzenie pomieszczenia) każdorazowo w przerwach między zmianami pracowników,
  7. Każdorazowego odkażenia sprzętów wskazanych przez terapeutę należy dokonać po odbytych zajęciach w Sali SI. ( po każdym dziecku). Każdego dnia, po zakończeniu zajęć sala odkażana będzie z użyciem lampy bakteriobójczej,
  8. Gabinety są odkażane przy użyciu lampy bakteriobójczej zgodnie z harmonogramem.
  9. Osoby sprzątające w sytuacji wystąpienia potrzeby skorzystania przez klientów Poradni z dźwigu osobowego, zobligowane są do jego otwarcia i zamknięcia.
  10. Każdorazowo po użyciu przez klientów Poradni dźwigu osobowego, należy odkazić panel obsługi dźwigu w jego wnętrzu.
  11. Osoby sprzątające zobligowane są do uzupełniania dostępnych dla klientów Poradni dozowników płynu dezynfekującego.
  12. Wszystkie toalety na terenie budynku poradni muszą być myte i dezynfekowane co najmniej dwukrotnie w ciągu dnia oraz w każdej sytuacji, gdy tego wymagają. Osoby sprzątające dbają o ciągły dostęp do mydła w dozownikach (nie wolno go rozcieńczać), papieru toaletowego dla klientów i pracowników Poradni.
  13. Raz w tygodniu w toaletach myte są kafelki.
  14. Stoliki, fotele, krzesełka znajdujące się na korytarzach budynku, odkażane są dwukrotnie w ciągu dnia.

Powyższe zasady dotyczące sprzątania i dezynfekcji pomieszczeń i powierzchni w okresie narażenia na zakażenie   COVID stanowią uzupełnienie   podstawowego zakresu obowiązków.