- Osoby sprzątające zobowiązane są do wykonywania czynności służbowych używając środków ochrony osobistej.
- Sprzęt używany do sprzątania powinien być systematyczne dezynfekowany, prany.
- Do mycia podłóg używane są wyłącznie mopy z płaskimi zakończeniami.
- Do dezynfekcji powierzchni mebli, klawiatur, myszek komputerowych, aparatów telefonicznych, włączników światła, klamek, uchwytów, poręczy należy używać certyfikowanych płynów odkażających.
- Poręcze, klamki muszą być dezynfekowane dwa razy dziennie ( w godzinach przed i popołudniowych).
- W gabinetach współdzielonych przez kilku pracowników, należy wykonać czynności porządkowe ( odkażenie powierzchni biurek, stołów, krzeseł, aparatu telefonicznego, klawiatury, myszki komputerowej, wyniesienie śmieci, przewietrzenie pomieszczenia) każdorazowo w przerwach między zmianami pracowników,
- Każdorazowego odkażenia sprzętów wskazanych przez terapeutę należy dokonać po odbytych zajęciach w Sali SI. ( po każdym dziecku). Każdego dnia, po zakończeniu zajęć sala odkażana będzie z użyciem lampy bakteriobójczej,
- Gabinety są odkażane przy użyciu lampy bakteriobójczej zgodnie z harmonogramem.
- Osoby sprzątające w sytuacji wystąpienia potrzeby skorzystania przez klientów Poradni z dźwigu osobowego, zobligowane są do jego otwarcia i zamknięcia.
- Każdorazowo po użyciu przez klientów Poradni dźwigu osobowego, należy odkazić panel obsługi dźwigu w jego wnętrzu.
- Osoby sprzątające zobligowane są do uzupełniania dostępnych dla klientów Poradni dozowników płynu dezynfekującego.
- Wszystkie toalety na terenie budynku poradni muszą być myte i dezynfekowane co najmniej dwukrotnie w ciągu dnia oraz w każdej sytuacji, gdy tego wymagają. Osoby sprzątające dbają o ciągły dostęp do mydła w dozownikach (nie wolno go rozcieńczać), papieru toaletowego dla klientów i pracowników Poradni.
- Raz w tygodniu w toaletach myte są kafelki.
- Stoliki, fotele, krzesełka znajdujące się na korytarzach budynku, odkażane są dwukrotnie w ciągu dnia.
Powyższe zasady dotyczące sprzątania i dezynfekcji pomieszczeń i powierzchni w okresie narażenia na zakażenie COVID stanowią uzupełnienie podstawowego zakresu obowiązków.